DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
VAKFIN ÖRGÜTÜ VE YÖNETİMİ
VAKFIN ORGANLARI :
MADDE 12 : vakfın organları şunlardır;
a) Mütevelli heyet
b) Genel kurul
c) Yönetim Kurulu
d) Vakıf Genel Müdürlüğü
e) Denetim Kurulu
f) Onur Kurulu
MÜTEVELLİ HEYET :
MADDE 13 : Mütevelli Heyet aşağıdaki kişilerden oluşur
a) Vakfın Kurucu Üyeleri,
b) Vakfın üyesi olan SSK Genel Müdürü,
c) Vakfın üyesi olan SSK Yönetim Kurulu Üyeleri,
d) Vakfın üyesi olan SSK Genel Müdür Yardımcıları,
e) SSK Genel Müdürlüğü merkez birimlerindeki Vakıf üyesi olan Genel Müdürlük Teftiş Kurulu Başkanı ile Sigorta Teftiş Kurul Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, Daire Başkanları ve bağımsız birim amirleri,
f) Genel Kurul tarafından, SSK Genel Müdürlüğü`ne bağlı sigorta, inşaat ve emlak, sağlık ve satınalma müdürlükleri ile bağımsız hastane ve dispanserlerden vakıf üyelerince kendi aralarından seçilerek gelen birer delege arasından seçilecek 25 kişi.
Mütevelli heyetin seçimle gelecek f`deki üyeleri için yukarıdaki sayılar oranında Vakıf Genel Kurulu`nda bir kat da yedek üye seçilir.
Yukarıdakilerden; b, c, d ve e bendlerinde sayılanlar görevde bulundukları sürelerle sınırlı olmak üzere Mütevelli Heyetin Üyesidirler. Mütevelli Heyetin seçimle gelen üyeleri iki yılda bir yenilenir. Süresi dolan üyeler tekrar seçilebilirler.
Mütevelli Heyet kendi arasında gizli oyla bir Başkan ve Başkanvekili seçer ve gerekli iş bölümünü yapar, Başkan ve Başkanvekilinin görev süreleri iki yıldır. Mütevelli heyet, yılda en az bir defa Başkanın çağırısı, ayrıca; Mütevelli Heyet Üyelerinin en az 15`inin veya Yönetim Kurulu`nun yazılı başvurusu üzerine, talepleri de dikkate alınarak Başkanca tespit edilecek gündemle Vakıf Merkezi`nde veya belirlenen yerde toplanır. Çağrı en az 15 gün önceden üyelere toplantının gündemi, yeri, gün ve saati belirtilmek suretiyle yapılır. Başkanın herhangi bir nedenle izinli yada mazeretli olması durumunda işlemleri Başkan Yardımcısı yürütür ve toplantılara başkanlık eder.
Yüz kızartıcı suçtan mahkum olanlar Mütevelli Heyette görev alamazlar.
Vakıf Senedinin 14/g, 22,27 ve 28`inci maddeleri saklı kalmak koşuluyla, Mütevelli Heyetin toplantı ve karar yeter sayısı salt çoğunluktur.
MÜTEVELLİ HEYETİN GÖREV VE YETKİLERİ :
MADDE 14 : Mütevelli Heyet`in görev ve yetkileri şunlardır;
a) Yönetim Kurulu`nun asil ve yedek üyelerini seçmek,
b) Denetim ve Onur Kurullarının asil ve yedek üyelerini seçmek,
c) Denetim Kurulu ve Vakıf Üyelerinin vakıf yönetimi konusundaki başvurularını değerlendirmek ve önerileri karara bağlamak.
d) Vakıf senedinde yapılacak değişiklik önerilerini karara bağlamak (Vakıflar Genel Müdürlüğü`nce gerekli görülen değişiklik talaepleri Yönetim Kurulu tarafından yerine getirilir.)
e) Yönetim Kurulu Kararlarına karşı ilgililerce yapılacak itirazları karara bağlamak.
f) Giderilemeyecek dağılma nedenlerinin ortaya çıktığı durumlarda dağılma kararı vermek,
g) Onur Kurulu`nca haklarında karar verilenler tarafından, Mütevelli Heyete yapılacak itirazları karara bağlamak (Karar, üye tam sayısının en az 2/3 çoğunluğuyla alınır. Bunun sağlanamaması halinde Onur Kurulu kararına göre işlem yapılır.)
h) Vakıf bütçesi ile hesapları ve bilançosunu, Yönetim ve Denetim Kurulu raporlarını incelemek ve bu kurulların aklanmasına karar vermek.
i) Vakfa ait işletme ve kuruluşların tesisine ilişkin önerileri karara bağlamak, gerektiğinde Yönetim kuruluna yetki vermek.
j) Mevzuatın ve bu Vakıf Senedinin Mütevelli Heyet`e verdiği diğer görevleri yapmak.
k) Vakfın faaliyetleri ile ilgili Yönetmelikleri kabul etmek,
l) Vakıf Kurucu Üyeleri'nin sayısında ölüm ve diğer nedenlerle ortaya çıkacak azalmalarda, Vakıf üyeleri arasından yapacağı seçimle bu sayıyı tamamlamak.
VAKIF GENEL KURULU :
MADDE 15 : Vakıf Genel Kurulu`nun oluşumu;
Vakıf Genel Kurulu;
a) Vakfın Kurucu Üyeleri,
b) Vakıf üyesi olan SSK Genel Müdürü,
c) Vakıf üyesi olan SSK Yönetim Kurulu Üyeleri,
d) Vakfın üyesi olan SSK Genel Müdür Yardımcıları,
e) SSK Genel Müdürlüğü`nün merkez birimlerindeki Vakıf üyesi olan Genel Müdürlük ve Sigorta Teftiş Kurulu Başkanları, 1. Hukuk Müşaviri, Daire Başkanları ile bağımsız birim amirleri,
f) SSK Genel Müdürlüğü`nün sigorta, inşaat ve emlak, sağlık ve satınalma müdürlükleri ile hastane ve bağımsız dispanserlerinde görevli üyelerin Madde 16`daki esaslara göre seçmiş oldukları birer temsilci'den oluşur
Vakıf Genel Kurulu, iki yılda bir Mütevelli Heyet Başkanının çağırısı, ayrıca Mütevelli Heyet Üyelerinin en az 20'sinin veya Yönetim Kurulu`nun yazlı başvurusu üzerine, talepleri de göz önüne alınarak Başkanca tespit edilecek gündemle Vakıf Merkezi`nde veya belirlenen yerde toplanır. Çağrı, en az 15 gün önceden Vakıf Genel Kurul üyeleri`ne toplantını gündemi, yeri, gün ve saati belirtilmek suretiyle yapılır. Başkan`ın herhangi bir nedenle izinli veya mazeretli olması durumunda işlemleri Başkan Yardımcısı yürütür ve toplantılara başkanlık eder
Genel Kurul Toplantılarında, Vakfın çalışmaları ve bilançosu hakkında açıklayıcı bilgiler verilir ve yapılacak çalışmalar hakkında Vakıf Mütevelli Heyeti'ne tavsiye niteliğinde kararlar alınabilir.
Genel Kurul`un toplantı ve karar yeter sayısı salt çoğunluktur.
MADDE 16 : Vakfın Genel Kurulu`na temsilcilerin seçimi;
Vakfın Genel Kurulu`na SSK Genel Müdürlüğü`ne bağlı sigorta, İnşaat ve Emlak, Sağlık ve satınalma müdürlükleri ile hastane ve bağımsız dispanserlerdeki üyeler kendi aralarında her yüz üye ye kadar bir temsilci, yüz üyeden sonraki her yüz üyeye bir temsilci olmak üzere temsilci seçerler. Temsilci olarak seçilebilmek için Kurumda en az iki sene çalışmış olmak ve gerek yargıda gerekse Kurumda herhangi bir idari ceza almamış olmak gerekir.
Temsilciler iki sene süreyle seçilirler, seçilen her bir temsilci için birer yedek temsilci seçilir. Temsilcilerin isimleri ve görevleri Mütevelli Heyet Başkanlığına yazıyla bildirilmiş olması gerekir.
YÖNETİM KURULU :
MADDE17 : Vakıf Yönetim Kurulu 7 üyeden oluşur.
Yönetim Kurulu Üyeleri, Mütevelli Heyet ve Vakıf üyeleri arasından seçilir. Ancak; Mütevelli Heyete seçimle gelen üyeler Yönetim kurulunda görev alamazlar. Bu seçimlerde en çok oy alan 7 kişi asil sonra gelen 7 kişi de yedek üye olur.
Asil Üyelerden herhangi birinin Yönetim kurulu üyeliği`nin sona ermesi halinde, yerine en fazla oy alan yedek üye geçer. Yedek üyeliklerde yukarıdaki sayıyı koruyamayacak boşalmaların olması durumunda anılan üyelikler seçim yoluyla tamamlanır.
Yönetim kurulu üyeleri, kendi aralarından bir başkan ve başkanvekili seçerler. ve gerekli görecekleri iş bölümünü yaparlar.
Yönetim Kurulu salt çoğunlukla toplanır. Kararlar, Vakıf Senedinin ilgili hükümleri saklı kalmak koşuluyla, katılan üyelerin salt çoğunluğuyla alınır.
Geçerli bir neden olmadan arka arkaya üç veya yılda en az dört toplantıya katılmayan üye, üyelikten çekilmiş sayılır.
Yönetim kurulu en az ayda bir kez toplanır. Ayrıca en az üç üyenin yazılı isteği üzerine veya Başkanın gerekli görmesi halinde toplantıya çağırılabilir. Toplantı tarihleri en geç 3 gün önceden Başkan tarafından üyelere bildirilir.
YÖNETİM KURULUNUN GÖREV VE YETKİLERİ :
MADDE 18 : Yönetim Kurulu, Vakıf amaçlarının gerçekleşmesi ve Vakfın gelişmesi için her türlü faaliyeti, bu Vakıf Senedi ile ilgili mevzuata göre yürütmekle görevli, yetkli ve sorumludur.
Yönetim Kurulu ayrıca aşağıdaki görevleri yapar ve yetkileri kullanır;
a) Her çeşit hukuki uyuşmazlıkta Vakfı üçüncü kişilere, yargı organlarına ve kamu kuruluşlarına karşı temsil etmek, Vakfı temsile ve Vakıf adına imzaya yetkli kişi veya kişileri ve yetki derecelerini belirlemek,
b) Her takvim yılı için bir çalışma proğramı ve ilkelerini saptamak, bütçeyi hazırlamak ve kesin hesap sonuçlarını çıkarmak.
c) Vakıf Senedi'nin 14. maddesinde belirtilen görevlerin yerine getirilmesi için Mütevelil Heyet kararlarını işleme koymak, uygulamak ve uygulanmasını sağlamak; gerekli hallerde Mütevelli Heyet'in toplanması konusunda Mütevelli Heyet Başkanına başvuruda bulunmak,
d) Gereken durumlarda Mütevelli Heyetçe açılmasına karar verilen şube, temsilcilik, irtibat bürosu veya benzeri brimlerin görev ve yetkilerini saptamak,
e) Vakfa ait işletme ve kuruluşların tesisine ilişkin önerileri Mütevelli Heyete sunmak ve bu konudaki kararları uygulamak,
f) Vakıf Senedinin 10`uncu maddesinde belirtilen esaslara uygun olarak Vakfa yapılacak her çeşit bağış kabulünün ilkelerini saptamak ve uygun görmediği bağışları reddetmek,
g) Vakıf mallarınde değişiklik yapılması ve gayrimenkul alımı, inşası, satışı, ipoteği veya kiralanması konularında kararlar almak ve bu kararları işleme koymak,
h) Vakıf Senedinde değişiklik yapılması önerilerini 27`nci madde uyarınca işleme koymak,
i) Vakıf veya yönetimi altında bulundurduğu işletme ve kuruluşlarda çalışacak personelin işe alınması, işten çıkarılması ile ilgili koşulları ve personelin statüsünü ve yetkilerini belirlemek,
i) Vakıf Senedi hükümleri uyarınca girişilecek işlerin öncelik ve ilkeleri ile Vakıf işlerinde uygulanacak yöntemleri tespit etmek, yönetmelikleri hazırlamak ve gereğinde bunları değiştirmek,
j) Vakfın mal durumunu, Vakıflar Genel Müdürlüğü`ndeki siciline tescil ettirmek,
k) Her takvim yılı itibariyle hazırlayacağı faaliyet raporunu mensuplarına duyurmak,
l) Vakfa üyelik başvurularını karara bağlamak.
VAKIF GENEL MÜDÜRÜ :
MADDE 19 : Vakıf Genel Müdürü, sözleşmeli olarak Yönetim Kurulu`nca atanır ve bu Kurula karşı sorumlu olur. Yönetim Kurulu`nca verilen yetkilere dayanarak Vakfı yönetir. Yönetim Kurulu toplantılarına katılabilir. Ancak oy kullanamaz.
Vakıf Genel Müdürü'nün atanmasında, Vakfın amaç ve faaliyetlerinden en az birinde Kurumda üst düzey yöneticiliği yapmış, Kurumda yararlı çalışmalar yapmış ve Kurumu çok iyi tanıyan ancak Kurumla ilişiği kalmamış kişiler tercih edilmelidir.
Vakıf Genel Müdürü, atama kararlarından en az 15 gün içinde mal beyanını Mütevelli Heyet Başkanlığına vermek zorundadır.
Vakıf Genel Müdürü, Mütevelli Heyet Başkanı ve Başkan Yardımcısı ile Yönetim Kurulu Üyeleri`nin huzurunda aşağıdaki yemini ederek göreve başlar.
" Genel Müdürlük görevini yaptığım sürece, Türkiye Cumhuriyeti Kanunlarına, mesleki kurallara ve meslek ahlakına uyacağıma, görevimi tam bir tarafsızlık ve dürüstlükle yerine getireceğime, üzerime aldığım işleri dikkat ve özenle yapacağıma, namusum ve şerefim üzerine yemin ederim."
DENETİM KURULU :
MADDE 20 : Denetim Kurulu 5 üyeden oluşur. Denetim Kurulu Üyelerinin 2`si SSK üst düzey görevlileri olmak üzere Vakıf üyeleri arasından seçilir.
Bu seçimde; yukarıdaki dağılım ve sayılar sabit kalmak koşuluyla, en çok oy alan 5 kişi asil, 5 kişide yedek üye olur.
Asil üyelerden herhangi birinin üyeliğinin sona ermesi durumunda, yerine yukarıdaki dağılım ve sayılar sabit kalmak koşuluyla, en fazla oy alan yedek üye geçer. Yedek üyeliklerde bu oranı koruyamayacak boşalmaların ortaya çıkması durumunda anılan üyelikler seçim yoluyla tamamlanır.
En kıdemli üye Denetim Kurulu başkanlığını yapar.
Denetim Kurulu yılda en az iki defa olmak üzere gerektikçe Başkanın çağırısıyla toplanır: Yetki ve görev dağılımını kendi arasında kararlaştırır. Denetim Kurulu üyeleri Yönetim Kurulu toplantılarına katılabilirler; ancak, bu toplantılarda oy kullanamazlar.
Denetim Kurulu`nun toplantı ve karar yeter sayısı salt çoğunluktur.
Denetim Kurulu, Yönetim Kurulu`nun oluşum ve faaliyetlerini ilgili yasalara, Vakıf Senedi`ne ve Mütevelli Heyetin kararlarına uygunluk açısından denetler, uyarılarda bulunur ve gerektiğinde durumu Mütevelli Heyete bildirir.
İlgili yasalar gereğince Vakıflar Genel Müdürlüğünün vakıf üzerinde denetim hakkı saklıdır.
ONUR KURULU :
MADDE 21 : Onur Kurulu 5 üyeden oluşur. Onur Kurulu üyelerinin; 2`si SSK Genel Müdürlü`nün üst düzey yöneticileri olmak üzere Mütevelli Heyet üyeleri arasından seçilir.
Bu seçimde yukarıdaki dağılım ve sayılar sabit kalmak koşuluyla en çok oy alan 5 kişi asil, sonra gelen 5 kişide yedek üye olur.
Asil üyelerden herhangi birinin üyeliğinin sona ermesi durumunda yerine, yukarıdaki dağılım ve sayılar sabit kalmak koşuluyla, en fazla oy alan yedek üye geçer. Yedek üyeliklerde bu oranı koruyamayacak boşalmaların ortaya çıkması durumunda anılan üyelikler seçim yoluyla tamamlanır.
Yönetim ve Denetim Kurulu üyeleri Onur Kurulu üyeliğine seçilemezler.
En kıdemli üye Onur Kurulu Başkanlığını yapar. Onur kurulu, üye tam sayısıyla toplanır ve oy birliğiyle karar alınır.
Onur Kurulu, Vakıf üyelerinin, Devlet yönetimi ve Kamu oyundaki saygınlıklarını çeşitli davranışlarıyla zedeleyen ve bu nedenle Vakıfla ilişkilerinde sakınca görülen kişileri belirleyerek Yönetim Kurulu`na bildirir.
Onur Kurulu kararıyla Vakıfla ilişkilerinde sakınca görülen kişiler, Vakıf Senedi`nde belirtilen hizmetlerden ve yardımlardan yararlandırılamayacığı gibi, kendilerinden Vakfa bağış ve her hangi bir yardım da kabul edilemez.
Haklarında karar alınan kişilerin adları gizli turulur. İlgili kişiye kendisi hakkındaki karar ancak Vakıfla ilişki isteminde bulunması durumunda sözlü olarak bildirilir. İlgili kişi bu karara karşı Onur Kurulu, bu sonuç vermezse Müteveli Heyet nezdinde itirazda bulunabilir. Mütevelli heyetin bu konu daki kararı kesin ve bağlayıcıdır.
VAKFIN ORGANLARI ÜYELİKLERİNE YAPILACAK SEÇİMLERE VE ÜYE DEĞİŞKLİKLERİNE İLİŞKİN HÜKÜMLER :
MADDE 22 : Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu ve Onur Kurulu asil ve yedek üyeleri 2 yılda bir yenilenir. Mütevelli Heyet, Mütevelli Heyet üye tam sayısının en az 2/3`ü çoğunluğunun kararıyla anılan üyelerden gerekli gördüklerini süresinden önce değiştirebilir. Bu konulardaki seçim gizli oyla yapılır. Vakıf organları için seçilecek yedek üye sayısı asil üye sayısının 1 katıdır.
VAKIF ORGANLARI ÜYELERİNİN ÜCRETLERİ:
MADDE 23 : Vakıf organlarında görev alan üyelere huzur hakkı ödenmesi konusunda Müteveli Heyet yetkilidir.
Ayrıca, Vakfa ilişkin görevlerin yerine getirilmesiyle ilgili olarak yapılan her türlü giderler Vakıf`ça karşılanır; yolculuklarda yol gideri ve konaklama gibi zaruri giderleri ödenir. |
Bizi Takip Edin